Myvip: Brutálisan terjeszkedik a Lidl és az Aldi Magyarországon

Szeretettel köszöntelek a myvip klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 13573 fő
  • Képek - 1042 db
  • Videók - 380 db
  • Blogbejegyzések - 239 db
  • Fórumtémák - 26 db
  • Linkek - 11 db

Üdvözlettel,

myvip klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a myvip klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 13573 fő
  • Képek - 1042 db
  • Videók - 380 db
  • Blogbejegyzések - 239 db
  • Fórumtémák - 26 db
  • Linkek - 11 db

Üdvözlettel,

myvip klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a myvip klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 13573 fő
  • Képek - 1042 db
  • Videók - 380 db
  • Blogbejegyzések - 239 db
  • Fórumtémák - 26 db
  • Linkek - 11 db

Üdvözlettel,

myvip klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a myvip klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 13573 fő
  • Képek - 1042 db
  • Videók - 380 db
  • Blogbejegyzések - 239 db
  • Fórumtémák - 26 db
  • Linkek - 11 db

Üdvözlettel,

myvip klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A magyar élelmiszeripar további pozícióvesztés elé néz, részben a "hard diszkontok" további térnyerése miatt, hiszen ott igen alacsony a magyar termékek aránya.

 

A magyar élelmiszeripar az EU-csatlakozás nagy vesztese - fogalmazott előadásában Raskó György, agrárközgazdász a GKI Gazdaságkutató Újratervezés című konferenciáján. A szakember elmondta: hét év alatt 700 milliárd forintos, 27 százalékos piacvesztést szenvedett el az ágazat, 2000 óta a termelés 23, a foglalkoztatottak száma 25 százalékkal esett vissza.

 

Brutális veszteségek

 

A magyar piacon az import aránya 28 százalék körülire nőtt, ezen belül is különösen a tej-, tejtermék- és sertéshús-behozatal öltött elképesztő méreteket. A 2008-2010-es évek átlagában az előbbi csoportot tekintve az import súlya már 40 százalék feletti, utóbbinál pedig 38,4 százalék. A baromfihús és bor ugyanakkor még tartja magát: előbbi szektor relatíve versenyképes, miközben a tej- és tejtermékek esetében nem igazán jók az éghajlati adottságaink. Ami a hazai sertéshús piacvesztését illeti, Raskó szerint a technológiai fejlesztések elmaradása azt eredményezte, hogy a brazil import immár olcsóbb, mint a magyarországi termelésű áru.

 

Az ár a legfontosabb - világrekorder Lidl-Aldi-páros

 

A magyar fogyasztó számára, ha meginterjúvolják, az a legfontosabb, hogy magyar terméket vásároljon. Ha viszont a boltban kell döntenie, messze az ár a legfontosabb tényező, amit jócskán lemaradva követ a minőség, a márkanév és az eredet. A márkahűség erős korrelációban van a jövedelemszinttel: a hazai fogyasztó e tekintetben a bolgár és a román polgárokhoz viselkedik hasonlóan, szemben például a svéd és az osztrák fogyasztókkal. Mindennek fényében nem meglepő a hard diszkontok tempós előretörése - derült ki Raskó előadásából.

 

A Lidl és az Aldi láncok piacra lépésük öt éve alatt együttesen 13 százalékos részesedésre tettek szert - ez a tempó a szakember szerint világrekordnak tekinthető. Az idén együttes forgalmuk 265-271 milliárd forintot érhet el. Tavaly a Lidl 130 üzlettel 165 milliárd forintos forgalmat, az Aldi pedig 64 egységgel 84 milliárdos bevételt produkált. A magyar élelmiszeripar szempontjából mindez azért különösen fontos, mert e láncokban a magyar termékek aránya 30 százalék alatti - hívta fel a figyelmet Raskó György.

 

Többet is fizetünk a magyar termékekért

 

Az árérzékenység mellett ugyanakkor van egy sor olyan termék, ahol a hazai fogyasztók hajlandóak többet fizetni a magyar eredetű élelmiszerekért.

 

Ezek a következők:

 

    liszt, rizs (5-10 százalékkal),

    feldolgozott baromfi- és sertéshús-termékek, elsősorban a márkázottak, pl. Pick szalámi, Gyulai kolbász, Mastergood tanyasi csirke (15-30 százalékkal),

    zöldség-gyümölcs (20-40 százalékkal),

    márkázott szeszes italok, pl. villányi bor, gyümölcspálinka (10-30 százalékkal).

 

Több hungarikumnál ugyanakkor ez a felár nincs meg - hívta fel a figyelmet Raskó. A tokaji bor például jóval olcsóbb itthon, mint külföldön, a fűszerpaprika esetében pedig a tapasztalatok szerint nemigen számít a fogyasztónak, hogy honnan jön.

 

Bio és kézműves a siker kulcsa?

 

A kormányzat által szorgalmazott, a mezőgazdasági nyersanyagok helyben történő feldolgozása, a kézműves és bio élelmiszerek preferálása vidéki munkahelyeket és hozzáadott értéket eredményez. E termékeknek ugyanakkor nehéz bekerülniük a kiskereskedelmi láncokba, továbbá drágák is: a házisonka és -sajt például 40-100 százalékkal kerül többe, mint a láncokban kínált termékek. Mindent egybevetve a lakosság 5-10 százaléka lehet rendszeres fogyasztója ezeknek a termékeknek, azaz inkább választékbővítésről van szó.

 

Mindeközben a hazai élelmiszeripar súlyos hatékonysági és versenyképességi elmaradásban van, immár a lengyel és a román színvonalhoz képest is. E két országban ugyanis komoly élelmiszeripari fejlesztések valósultak meg, vagyis amíg a hazai ágazatból kiáramlott a tőke, ott befektetések valósultak meg. Ott szeretik a nagy nyugati cégeket, Magyarországon nem - fogalmazott Raskó, aki szerint ezek a folyamatok további veszteséget okoznak majd a magyarországi élelmiszeriparnak. Hozzátette: a Magyarországon forgalmazott francia President-csoport sajtjait 99 százalékban Lengyelországban gyártják. A magyar nyerstej mindeközben kelendő, az olaszok akár a teljes hazai mennyiséget is fel tudnák vásárolni, hogy azután a hatékonyabb tejiparuk révén márkás, jobb minőségű termékeket állítsanak elő belőle.

 

A befektetési hajlandóság a feketegazdaság magas aránya miatt is alacsony: ennek átlaga 20 százalék körüli, de a hús-, baromfi- és sütőiparban 30 százalék feletti. Az áfaemelés mindezt tovább erősíti majd, amivel a legális gazdaság nem tud versenyre kelni - vélte a szakember. A befektetőket emellett a kormány nagyüzemmel, iparszerű élelmiszer- és mezőgazdasági termeléssel ellenséges megnyilvánulásai szintén távol tartják.

 

Forrás: Napi Gazdaság

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Tamás D üzente 13 éve

Azt még hozzátenném hogy most még nézhetjük hogy min ,,spórolunk'' de amikor nem lesz más csak kintről na akkor lesz igazi emelés és akkor már nem lesz választásunk -enni kell...

Válasz

Tamás D üzente 13 éve

Én részemről azt mondanám minden megye/minden városának és falujának csináljanak összeírást,ki hol vásárol aki Multiban az Hazaáruló,és rá kéne döbbenteni a pénzünk kifelé vándorol,kb fél év mindenki Magyar boltban (ha még létezik)Magyar terméket venne mehetnének haza a Multik,szerintem javítana az ország helyzetén,mert most egyre jobban süllyedünk lefelé,hisz mindenki a maga pénztárcáját nézi,pedig a jövőnk a tét,mi lesz a gyermekeinkkel majd?addigra nem lesz Magyar termék:(

Válasz

T. Antal üzente 13 éve

Persze, a Lidl meg az Aldi ilyen. És a Raskó György az milyen?

Válasz

kiss imre üzente 13 éve

lassan kipusztul az állatállomány, a gazdák érdekeltsége megszűnik,úgy a növény termesztésben is. jó nekünk az EU ???? tanesz

Válasz

győrfi zoltán üzente 13 éve

A LIDL a leg szemetebb cég ami létezik sajnos, tapasztalatból tudom a munkást mint egy eszközt kezelik semmi joga csak éhbérért dolgozni reggeltől estig. ui.: és semmi joga a munkásnak indok nélkül elküldik ...

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu